9 lihtsat võtet eksamitega toime tulemiseks

Eksamisessioon on peatselt ees ning nutikalt õppimiseks on käes viimane aeg. Kristjan Otsmann jagab mõne soovituse, mille järgmine aitab Sul eksamitega edukalt toime tulla. 

Iga päev natuke

Väldi tundidepikkuseid õpimaratone, sest nende käigus läheb suurem osa materjalist peas segi. Selle asemel õpi iga päev natuke ning pea vahepeal pausi.

Millal oled kõige andekam? Tavaliselt on igaühel meist ööpäevas paar-kolm mõnetunnist ajavahemikku kui oleme veidi teravamad pliiatsid. Kasuta neid õppimiseks, sest sel moel säästad aega ja parandad tulemusi.

Ankurda õppimise aeg mõne igapäevase harjumuse külge: kui oled harjunud kõige tulemuslikumal ajal näiteks kirjutama, siis enne seda õpi; kui FaceBooki minema, siis enne seda õpi; kui sporti tegema, siis pärast seda kohe õpi.

Pane end valmis

Enne õppimise aja saabumist pane kõik vajalik valmis, et oleks lihtsam alustada. Juhul, kui hakkad parimal õpiajal alles asju otsima, siis kulutad väärt aega ning soodustad õppimisega venitamist.

Keskendu

Õppimise ajaks vaigista mobiil ja aseta lauale kummuli, logi välja Facebookist, Skype’is pane staatuseks “Hõivatud” või “Nähtamatu” ning ütle teistele ka, et nad sind paar tundi ei segaks. Kui muidu ei saa, eraldu mõnda kohvikusse, kus käib võimalikult vähe su tuttavaid ja sõpru.

Kui muud ei jää üle, siis piira FaceBookile ligipääsu Chrome’i lisandi StayFocusd või Safari lisandi WasteNoTime abil.

Sirgelda

Uuringud näitavad seda, et kui omandatavat materjali sirgeldada, st sodida ja kritseldada õpitavat ilmestavaid joonistusi, siis aju omandab õpitut paremini. Kui loed raamatut, siis märgi olulised mõtted mõttekaardile või kriipselda lihtsalt paberile pilti selle kohta, mida loed. Kui hiljem viskad kordamise ajal mõttekaardile või kritseldusele pilgu peale, siis meenub õpitu hetkega.

Pomodoro tehnika

Kasuta õppimisel Pomodoro tehnikat mille puhul õpid järjest 25 minutit ning siis teed lühikese pausi. Pärast nelja 25minutilist sessiooni ehk “pomodorot” teed 15–45minutilise pikema aktiivse pausi, et süüa-juua, end kergendada või teha üks kiiremat sorti jalutuskäik õues.

Liiguta end

Kui vähegi võimalik, siis tee õppeperioodil iga päev võimalusel värskes õhus sporti – kui sörkida ei taha, siis võta ette mõnekilomeetriseid reipaid jalutuskäike. Liikumine toodab dopamiini ja endorfiine ning need omakorda parandavad enesetunnet ja tõstavad õpivõimet.

Korda iga päev

Korda õpitut üle sama päeva õhtul, järgmisel päeval, kolme päeva pärast ning nädala ja kuu möödudes. Sel juhul omandad materjali paremini.

Naerata

Eksamipäeva hommikul liigu värskes õhus ning vahetult enne kodust lahkumist astu peegli eest läbi ja naerata endale. Laialt. Lõbusalt. Sundimatult. Sa tuled toime. Sul läheb hästi. Sa oled valmis. Siiralt naeratavad heatujulised inimesed on enesekindlamad ja tulemuslikumad. Kui eeltöö oli siiski kehv ning kukud eksamil läbi, siis vähemalt lustiga. Järgmisel korral läheb paremini.

Alusta varem

Mu mõnikümmend aastat kestnud empiirilised uuringud näitavad, et ma jään tavaliselt hiljaks siis, kui hakkan liiga hilja liikuma. Eksamiks õppimisega on sama lugu. Alusta järgmisel korral veidi varem.

Head põrumist!

Refereeritud artiklist: Kristjan Otsmann: 9 võtet eksamiteks valmistumisel

 

Jaga |

Viimati muudetud: 05.01.2016 11:20

Sirvi