Uudised

Ain Sari - infotelefoni 1247 operaatoritööst, et oma elu, tervist, lähedasi kaitsta

Ain Sari - infotelefoni 1247 operaator

Ain Sari on Sisekaitseakadeemia rahandusosakonna juhataja. Uurisime Ainilt Häirekeskuse infotelefoni operaatoritöö kohta.

 

Milles seisneb sinu vabatahtlik töö häirekeskuses?

Lühidalt öeldes vastata Häirekeskuse infotelefonile 1247 tulnud kõnedele. Telefonile vastavad enamjaolt vabatahtlikud nagu mina ise. Infotelefon kasutab analoogset töökeskkonda kui hädaabinumber 112. Pärast põgusat koolitust tuli asuda kohe kõnedele vastama.

Miks otsustasid ennast vabatahtlikuks pakkuda?

Kriisisituatsioonis peab iga eestimaalane tegema endast kõik, et aidata kaasa keerulise olukorra leevendamisele. Mina tundsin, et mul on energiat ja motivatsiooni panustada rohkem kui nõutakse. Pealegi, inimeste aitamine tekitab ka endale hea tunde ning loob positiivseid emotsioone. Mulle meeldib elada John F. Kennedy tsitaati silmas pidades: " Ära küsi, mida saab riik sinu jaoks teha, vaid küsi, mida saad sina riigi heaks teha. "

Mis on selle töö suurimad väljakutsed?

Pingetaluvus kindlasti. Iga järgmine kõne on suure tõenäosusega erinev eelmisest. Tuleb olla järjepidevalt keskendunud, sest telefonitoru teisel pool on reaalne inimene, kellel on suur mure ning kes vajab abi.

Kirjelda mõnd eredat juhtumit infotelefonile vastamisel?

Esimesest tööpäevast meenub üks tore vanahärra, kes küsis murelikult: „Vabandan tülitamast, aga mul on hästi konkreetne küsimus. Kas täpselt 40-kraadist viina võib kasutada pindade desinfitseerimiseks?“ Vastasin, et kui ei ole spetsiaalseid desinfitseerimisvahendeid käepärast, siis kange alkohol sobib ka. Enne kui ta jõudis kõne viisakalt lõpetada, oli kuulda, kuidas ta hõikas ilmselt oma pere inimestele: „No mida ma ütlesin, et viin sobib väga hästi! Siit telefonist öeldi täpselt sama!“

Mitmekesi korraga kõnedele vastate?

Suurusjärk 20 inimest. Hilisõhtul ja öösel, kui helistajaid on vähem, siis vabatahtlike abi ei vajata ning Häirekeskus saab oma jõududega hakkama.

Kas oskad midagi julgustavat öelda neile, kes alles kaaluvad vabatahtliku tööd?

Soovitan vabatahtlikku tööd absoluutselt kõigile. Sellega saad aidata teisi ning samuti iseennast. Vabatahtlik töö võimaldab tuua ellu uusi väärtusi. Mina olen veendunud, et kui inimene teeb midagi vähimalgi määral tasule mõtlemata, siis teeb seda kõige motiveeritumalt ning efektiivsemalt. Mulle meeldib panna end proovile täiesti uutes olukordades. Vabatahtlikus töös on väga suur emotsionaalne väärtus, mida on keeruline sõnadesse panna ja kirjeldada, kui seda ise kogenud ei ole. Parim aeg alustada vabatahtliku tööga neil, kes seda varem proovinud ei ole, on just nüüd, ülemaailmses kriisiolukorras. Kriisist väljatulemisest vajatakse igaühe maksimaalset panust. Raskest olukorrast tullakse kõige efektiivsemalt välja üheskoos ning hoides positiivseid emotsioone.

Sinu peamised soovitused praeguses olukorras Eesti inimestele?

Inimesed peaks säilitama eelkõige rahu, käituma mõistuspäraselt ning vajadusel küsima abi. Tuleb järgida kehtestatud reegleid ning käituda vastutustundlikult. Aidake endast nõrgemaid. Kuni kriisi vaibumiseni ja teenuste taastumiseni sõltub iga inimese ja tema lähedaste tervis ning heaolu suurel määral igaühe valmisolekust. On väga oluline, et iga inimene, pere ja kogukond mõtleks läbi ja teeks kõik selleks, et oma elu, tervist, lähedasi kaitsta.

 

 

Lisaks infotelefoni vabatahtlikule tööle on võimalik oma abi pakkuda ka mujal. Eriolukorras on selleks loodud spetsiaalsed keskkonnad:

https://kogukondaitab.ee/et/ 

https://vabatahtlikud.ee/