TehnoLoogika – tehnoloogia trendid ja suunad globaalses kontekstis (MOOC)
Õppijad läbivad iseseisvalt e-kursuse, mille tulemusel omandavad teadmised ühiskonna arengut mõjutavatest tehnoloogia trendidest ja prioriteetsetest arengusuundadest.
Koolituse tulemusel on õppijal teadmised ja teadlikkus tehnoloogia arengusuundadest.
Kursuse tulemusel õppija:
- selgitab peamisi globaalseid tehnoloogia arengusuundi, luues seoseid oma töökeskkonnaga;
- kirjeldab tehnoloogia arenguid ning analüüsib neid oma eriala vajadustest lähtuvalt;
- teab tehnoloogia kasutamisega seotud riske ja eetilisi norme;
- mõtestab tehnoloogiat kui abivahendit, mille abil on võimalik pakkuda ühiskonnale paremat ja efektiivsemat teenust.
Tegemist on iseseisvalt läbitava e-kursusega.
Kursus koosneb 9-st teemamoodulist:
1. Asjade internet ja sidevõrgud: mobiilsed sidevõrgud Eestis, sidevõrgud kui eeldus asjade interneti toimimiseks, asjade internet ja suurandmed, asjade internetiga kaasnevad küberkohad, asjade interneti ja suurandmete potentsiaal, uute küberriskide maandamine.
2. Mehitamata sõidukid: mehitamata õhusõidukite areng, tehnilised eeldused mehitamata autode arengus, autonoomsete sõidukite tasemed, mehitamata sõidukite seadusandlus ja regulatsioon, vastutajad.
3. Tehisintellekt: tehisintellekti peamine kasutusala, tehisintellekti erinevus tavalisest arvutiprogrammist, närvivõrgud - läbimurre tehisintellektis, nende treenimine, tehisintellekt mehitamata sõidukites, tehisintellekti rakendusvõimalused, praktilised takistused tehisintellekti kasutamisel.
4. 3D printimine: 3D printimise tüübid, 3D printimine kui uut liiki tootmine, 3D printimise võimalused, 3D printimine kodus ja hariduses, piiratud käibega esemete printimine, intellektuaalse omandi kaitse.
5. Tehisreaalsus: arvutite loodud maailmad, õppimise ja proovimise keskkond, milline reaalsus on parem, hübriidreaalsus Sisekaitseakadeemias, liitreaalsus Tallinna Tehnikakõrgkoolis, tehisreaalsuse mõju inimesele.
6. Suurandmed (Big Data): Excel ja sellest edasi, andmemajanduse tulek, paberilt digitaalsetesse andmetesse üleminek, andmete mõju organisatsioonile, andmete ristkasutuse potentsiaal, suurandmed kui oluline töövahend, suurandmete ajastu, andmeprojektide väärtus ja riskid.
7. Identiteet ja biomeetria: Identiteet ja selle haldamine, Eesti isikukoodi eripärad, biomeetria kiire areng, biomeetria kasutus Eestis, isikutuvastuse väljakutsed, biomeetria tulevik.
8. Personaalmeditsiin: personaalmeditsiini neli suunda, geeniuuringute kasu, personaalmeditsiini näited, teadustööst reaalse tervisetooteni, tehisintellekti terviseandmete analüüs, perearsti kui tervisenõustaja roll.
9. Plokiahel ja krüptoraha: plokiahel ja andmekaitse, keskse juhita süsteem, krüptoraha väärtus, krüptoraha buum, plokiahel tarneahelas ja meditsiinis, plokiahelate areng ja roll tulevikus.
Õppija vaatab/kuulab iga tehnoloogia trendi kohta video- või audiomaterjale, tutvub lisamaterjalidega ning sooritab testid moodulite lõpus, esitab loovtöö ja hindab kaasõpilaste töid.
Õppemeetodid: iseseisev õpe, testid, iseseisev töö (loovtöö).